Захист прав споживачів

На жаль, інколи ми стикаємося з доволі неприємними ситуаціями, такими як купівля товару неналежної якості. Добре, якщо продавець погоджується повернути товар чи витрачені кошти, але часто трапляється зовсім навпаки.  Саме тому ми й вирішили проконсультувати вас для подібних випадків.

Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

  1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Якщо протягом гарантійного строку Ви виявили істотні недоліки, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару (іноді буває необхідний висновок експертизи), тоді Ви маєте вимагати від продавця або виробника:

1) розірвати договір та повернути сплачену за товар грошову суму;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника).

  1. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

Зазначимо, що продавець задовольнить Вашу вимогу лише в тому випадку, якщо гарантійний строк на непродовольчий товар не закінчився.

  1. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред’являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

Ви маєте право пред’явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а якщо продавець не виконує Вашу вимогу, тоді Ви можете заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті. Виконати Ваші вимоги мають також створені продавцем торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж його товарів.

  1. Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов’язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють вимоги.

Якщо ж Вам кажуть, що «ми не виробник, і товар не повертаємо», тоді необхідно дізнатися, хто задовольняє вимоги. Це має бути встановлено документально.

  1. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов’язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

Тут усе-усе зрозуміло: маємо право повернути\обміняти товар неналежної якості – продавець (чи виконавець) зобов’язаний відповідати. Звернімо увагу, що доставка великогабаритних товарів (і товарів вагою 5+ кг) продавцю чи виробнику та їх повернення споживачеві (Вам) здійснюються за рахунок продавця чи виробника.

  1. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

Припустімо, Ви забажали повернути телефон у магазин. Якщо Ви бачите, що на поличці лежить такий самий телефон, а Вам відмовляють у поверненні, то це вважається грубим порушенням. Якщо ж товару для повернення дійсно немає в наявності, тоді замінити товар мають у двомісячний строк. Якщо ж повернути товар взагалі неможливо, тоді Ви маєте висунути іншу вимогу, наприклад, відшкодування вартості товару.

  1. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не проводиться.

Принесли в магазин телефон, а Вам кажуть, що обміняють, але ціна на новий змінилась і буде вищою. Сміливо заперечуйте це й спирайтесь на норму закону.
Увага! При обміні товару з недоліками на аналогічний ціна не змінюється.

Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни проводиться, виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості на час купівлі.

Припустимо, Ви захотіли обміняти товар на інший, дещо кращий. Тоді вартість Вашого товару буде обчислюватися, виходячи  з його вартості на час обміну.
А якщо Ви хочете обміняти на товар дешевше, тоді ціна на куплений до цього товар буде дорівнювати тій, що була на час купівлі.

При розірванні договору розрахунки зі споживачем у разі підвищення ціни на товар проводяться, виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж по завершенні семи днів.

Якщо ціна на товар, який Ви повертаєте, підвищилась, то повернути Вам мають суму, встановлену на час пред’явлення Вашої вимоги. Якщо ж ціна знизилась, тоді повернуть суму, яку Ви заплатили за товар при його купівлі. Повернути кошти Вам мають у день розірвання договору. А якщо зробити це неможливо, тоді в інший строк (за домовленістю сторін), але не пізніше ніж по завершенні 7 днів.

Що ж, на цьому поки закінчимо. Наступного разу продовжимо!

Comments are closed.